6 otázek z pekla

Je to už dlouho, co mám tohle v rozepsaných článcích a myslím, že to stojí za to, abych to dopsala a zveřejnila.
Na nápad, otázky a všechno možné, jsem přišla trošku zvláštně. (Inspirace se musí brát odkudkoli.)
Koukala jsem na Déčko, když v tom tam byl pořad s Jitkou z Kouzelné Školky, určitě znáte, co patříte mezi mladší a nebo ty, kteří mají mladší sourozence a nebo prostě víte. Ona právě říkala a odpovídala na 'otázky z pekla'. Když jsem videla zmíňený pořad už po třetí, rozhodla jsem si otázky zapsat. A teď tu jsou.


ŠEST OTÁZEK Z PEKLA

Umíš lhát?
Je to vlastně dost zvláštní otázka. Přeci člověk nemůže posoudit sám sebe, jestli umí lhát, to musejí posoudit ostatní, jestli poznají, když lže a jestli mu to vůbec věří, ale hlavní je, že se přeci lhát nemá. Samozřejmě, nebudeme-li brát ty maličké lži, jako že mámě řeknete, že jste ve škole končili dýl a místo toho jste byli s kamarády, nebo milosrdné lži, když chcete ségru pochválit, že dnešní oběd byl vážně super, že se povedl, abyste viděli, že je z toho šťastná a přitom vám to vůbec nechutnalo. (Ale přeci jen, nebylo by lepší říct, že jdete prostě ven nebo že oběd nechutnal, co má zlepšit? Ať přemýšlím, jak přemýšlím, pořád nepřicházím na nic, na co jsou lži dobré.)
Lidi si podle mě dost často pletou "říct pravdu" a "být upřímný". Upřímnost je neskutečně úžasná vlastnost a raději budu žít v upřímném vztahu/světě, než abych si myslela, jak je všechno super a v pořádku, zatím co ostatní na mě ukazovali, že jsem úplně hloupá a já žila ve lži. A "říct pravdu" prostě musíš, jinak ti naroste dlouhý nos.
Být upřímný znamená říkat pravdu, ale hlavně říkat vše na rovinu!

Závidíš někomu?
Ale notak, řekněte mi, kdo nikomu nic nezávidí?
Samozřejmě že ano. Jdu po ulici a potkám holku s krásnými dlouhými vlasy a co si řeknu "Já chci taky takové vlasy," nebo uvidíte na někom tričko, které jste si chtěli koupit, ale už nebyla vaše velikost, nebo má někdo super vztah s rodiči a vy ne, nebo někdo žije v krásném baráčku a vy si řeknete "Taky bych chtěla bydlet v tomhle," to je prostě přirozené. Chceme věci, které nemáme, ale hlavně bychom si všichni měli uvědomit, že místo závidění bychom si měli cenit věci, které máme my.

Komu jsi naposledy ublížil?
Dost se to hodí k první otázce, protože jsem naposled ublížila mámě právě svou upřímností. Stalo se pár věci, které jsem předvídala a jasně ji říkala, aby si dala pozor, nedala, proto jsem jasně řekla svůj názor a (bohužel) ji dost razantně vyčetla všechny chyby, které se staly a náladky, které se stanou.
Pokaždé, když něco uděláme, nějakého člověka ovlivníme, zklameme nebo mu ublížíme, hlavní ale je, abychom dělali věci, které dělat chceme.

Je na světě někdo, koho máš rád?
Na světě je spoustu lidí, které mám opravdu ráda a které bych nikdy za nic nevyměnila a udělala pro ně cokoli. Možná si někdo mou lásku nezaslouží, možná si ji někdo zaslouží víc, ale já to dělám s nejlepším uvážením a tak, jak to moje srdce cítí.
A hlavně mějte rádi sebe, protože je to neskutečně důležité k dalšímu žití a bytí. Přijmout se se všemi vašimi chybami, nedostatky a věcmi, které máte a mít je rádi.


Je na světe někdo, kdo má rád tebe?
Já pevně doufám, že moji blízcí mě mají opravdu rádi a nemají jen nějaký skrytý význam, proč říkají, že mě rádi mají. Být milován a milovat, to je to krásné. Každého v mém životě si neskutečně cením a doufám, že u mě vydrží dlouho, protože holt někteří přicházení, někteří odcházejí a po každém nám zůstane v srdci stopa, která nezmizí.


Komu si naposled udělala něco hezkého?
Díky této otázce si příjdu jako opravdu špatný člověk, jelikož mě nenapadá žádný 'dobrý skutek', který bych udělala. Možná některé věci už beru jako samozřejmost, ale přitom pro někoho by to bylo až neuvěřitelné, kdyby to pro ně člověk dělal, nebo možná jsem jen špatná a žádné hezké věci pro ostatní nedělám, nebo je nepovažuji za tak velké, abych si je dokázala uvědomit.

Jak bys odpovídal ty?
Kdy jsi pro někoho udělal něco hezkého a komu jsi naposled opravdu ublížil?
A co si myslíš celkově o lhaní? Zastáváš stejný názor, že stejně nikomu neprospěje?
Previous
Next Post »
0 Komentar