Kde všude jsem brigádničila?


Ahoj,
musím říct, že článek o tom, kde všude jsem "pracovala", jsem plánovala opravdu dlouhou dobu, a tak nastal čas, abych ten článek opravdu napsala!

První brigádu jsem měla, když mi bylo jedenáct a od té doby jsem prošla spoustou míst a dělala spoustu druhů práce, tak se na to pojďte podívat.

Roznos letáků
Moje úplně první "práce", kterou jsem měla, když jsem chodila do 6. třídy, bylo roznášení letáků. Sehnal mi to děda s mamkou, kteří mi oba pomáhali, protože jsem přece jen nebyla ještě schopný a spolehlivý jedinec, přece jen, bylo mi jedenáct let. Pamatuji si, že mě to strašně nebavilo, chodili jsme až večer (teda bylo to v zimě, takže kolem osmnácté hodiny už prostě byla tma jak v pytli) a byla zima a já byla unavená a vůbec se mi nechtělo. Vydrželo to půl roku, pak jsme s tím skončili, protože paní, která nás zaměstnávala, nám přestala platit.
Za tu dobu jsem si vydělala asi 3 tisíce (ne všechno jsem dostala, nedělala jsem to sama) a koupila jsem si za to nové brýle. Brigáda to špatná nebyla, jen já byla ve špatném věku a ještě to pro mě nebylo.

Práce ve slepičárně
Chodila jsem ke známé pomáhat, když už malá kuřátka vyrostla do velkých kuřat, tak se přesunula dál (kam a co se s nimi dál dělo nevím a vědět to nechci), takže bylo potřeba umýt halu a dát nové podestýlky. Já chodila pomáhat s vysbíráváním klacíků a bordelu z podestýlky. Práce strašná, všude prach a bordel, měla jsem toho plný oči, pusu, no všechny otvory, bylo to v šíleném vedru, ale nedostávala jsem od rodičů nějaké velké kapesné, tak jsem si musela poradit, a kde vás někde vezmou jako brigádníka, když vám je 12 let.

Pomocná síla do kuchyně
Od 13 až do 16 jsem každý víkend, prázdniny, volno, svátky, když jsem přerušila školu a byla na pracáku, tak celý půl rok místo školy, pracovala v restauraci, která byla přímo pod mým domem. Vlastnili to známí a mamka dostala jednu nabídku, jestli nechce brigádu, že tam bude chodit o víkendech uklízet a pomáhat. Brigádu jsem zdědila já a byla opravdu šťastná. Měla jsem každý měsíc minimálně dva tisíce, v těch letech, kde bych to jinde sehnala? Poznala jsem tam spoustu fajn lidí, takže se tam pracovalo úplně skvěle. Náročná to práce občas byla, ale občas to byla zas naprostá pohodárna.

Ještě několikrát jsem dělala v kuchyni. Ve 14 jsem občas jezdila na víkend pracovat do kuchyně na hotel, v 15 jsem o prázdninách dělala v jedné restauraci kousek od mého města a minulý rok, tedy v 18, jsem dělala v jedné restauraci, když bylo období festivalů. Nikdo nebylo tak dobře, jako v té prvotní restauraci. Každopádně tu práci už nikdy nechci dělat.

Doučování angličtiny
V 15 jsem dostala nabídku, jestli bych nebyla ochotná doučovat dceru mé šéfové (z restaurace pod domem), pomáhat jí s úkoly, doučovat nedostatky a procvičovat. Holka byla parchant, ale v té době dostávat 80 korun na hodinu, to bylo pěkné.
Letošní léto jsem doučovala holčičku, která měla jít do šesté třídy, ale nikdy nechodila do školy, až teď šla poprvé. Musela jsem začít od úplných základů, ale můžu říct, že se nám to povedlo a já se musím pochválit, jsem pašák. (A holka byla taky strašný parchant, kolikrát jsem byla úplně vyšťavená.)

Stánek na slavnostech
Krátkou brigádičku jsem si vyzkoušela i v karavanu, kde jsem točila pivo, limonády, dělala jídlo a všechno to, co se ve stánkách na poutích, slavnostech a podobně, dělá. To byla fajn brigáda, škoda že jsme jela jen jednou, protože o nadřízených bylo známo, že platí jen první víkend, druhý jen z části a pak už to z nich můžeš jen vymáhat a stejně většinou nic nedostaneš. Děs.

V jednom stánku, který ale stál na fotbalovém hřišti, jsem také točila pivo, nalévala panáky a dělala bramboráky. Vlastnil ho kamarád, tak jsem občas zaskočila. Většinou přišlo pár místních, pokecali jsme, popili jsme a já vesele jela večer domů. To byla taky hodně pohodová brigáda. Není nad to, když vás baví někde pracovat a máte tak skvělé lidi.

V callcentru
Není ni horšího, než svůj čas ztrácet tím, že sedíte u stolu, hrabete se v číslech a snažíte se nebrečet u každého druhého hovoru, protože jsou na vás lidi sprostí, zlí a nepříjemní, přitom stačí říct "Nemám zájem, díky." Strašný!

Kiosek na sjezdovce
Přes jarní prázdniny jsem v 17 chodila do kiosku, baru, sjezdovkového občerstvení, nevím, jak přesně to nazvat, dělat párky v rohlíku, kafíčka a čajíčky, točit piva a podobně. Práce nenáročná, ale když přišlo zboží a musela jsem chodit dolů pod sjezdovku, vzít jídlo a pití do kiosku a táhnout to nahoru na sjezdovku mezi jezdícími lyžaři po namrzlém sněhu, nádhera!

Psala jsem článek z této brigády, kde jsem řešila různé nátury cizinců, v případě zájmu Kterého zákazníka obsloužit s úsměvem a kterého raději nechat kolegovi?

Pokojská
Kamarádka mamky mého nejlepšího kamaráda (ach ty vztahy) pracovala v místním hotelu, jenže tam dělala sama a nikdo nevydrží jet pořád, nonstop, v kuse, tak hledala někoho, kdo by za ni chodil o víkendech. No když mi to bylo řečeno, tak proč ne, co to může být za náročnou práci, vždyť to je jen úklid. No fyzicky nebyla, psychicky občas více, psala jsem článek o nedoceněné práci pokojské, kdo má zájem si přečíst.
Brigáda to byla super, peníze taky pěkné, bohužel přijali do hotelu pak ještě jednu paní, a tak brigádnický záskok měl smůlu, škoda.

Úklid kanceláří
To je celkem smutné téma, protože jsem tam právě skončila (firmu koupila firma, která nasadila své zaměstnance, tak jsem přišla o brigádu, kterou jsem dělala téměř dva roky). Šlo jen o úklid tří kanceláří, kde stejně nemůžete šahat na stůl a do skříní a poliček, takže minimální práce a krásný peníze, co víc si přát? To byla nejlepší brigáda.

Vychovatelka a zdravotnice a sekretářka
A poslední brigáda, kterou jsem dělala, byla v ozdravovně, článek z ní a mých pocitů - děti a šéfové jsou satani.
Bylo to to nejhorší, co mě mohlo potkat a v životě už nechci pracovat s takovými dětmi. Výběr těch největších zel ze skupiny rozkošných dětiček a puberťáků. Vymýšlela jsem pro ně program, hlídala je, měla jsem prostě za úkol je zabavit a ohlídat. Párkrát jsem skončila u papírů, rozdělování a vydávání léků a foukání bebíček, prostě podržtaška. Chtěli po mně i úklid, ale to jsem řekla, že tu mám smlouvu úplně na jiný druh práce. 16 hodin směna, špatný peníze, ale co se dalo dělat, nic jiného nebylo.


Kde všude jste pracovali vy? Jaká byla vaše nejhorší práce/brigáda a jaká byla ta nejlepší?
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Zrovna jsem objevila tvůj blog a čtu ho jedním dechem :) mimochodem hodně zajímavý článek! Já osobně pracovala taky v kiosku jako první brigádu a bylo to teda pěkný peklíčko (ne jako to tvoje na táboře pro děti haha)

Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

Balas
avatar

To mě těší a děkuji. Určitě kouknu i k tobě, zní zajímavě. :)
Já jsem ale nebyla pracovat na táboře, na tábor jezdím dobrovolně, tohle byla dětská ozdravovna a to bylo dost silný peklíčko. A v tom kiosku to bylo v pohodě, akorát to nebyla moje první, ale už několikátá, nebo jsi to myslela jako tvoje první? :D To už je fuk.

Balas