Matkou v šestnácti



Jednou jsem projížděla filmy a přemýšlela, co si pustit. Narazila jsem na Matkou v šestnácti, a tak nějak mě okamžitě bylo jasné, na co budu koukat. Ze začátku jsem si říkala, že to je nic moc. Ve dvacáté minutě jsem to vzdala, že mě to nebaví, jenže já prostě vždy všechno dokoukám, tak jsem se k tomu po pár dnech vrátila. A musím říct, že je to dokonalý film. Už jste mohli poznat, jak moc miluji děti, a tak mě ten film dostal do kolen a několik minut jsem se pomalu dusila vzlykami.

Ne, nechci vám tu povídat o čem to bylo, nechci vám tu vypichovat véci, které se mi líbily ani ty, které se mi naopak nelíbily, nebudu vám tu ani doporučovat a hlásat, abyste se na to podívali a podobně, protože mi je jasné, že ne každého by to bavilo, zajímalo, chci vám tu jen něco povědět.

Nezletilé matkykdyž se nad tím tak zamyslím, víte kolik já znám holek v mých letech, dokonce mladších, které už mají post matky?

Ve čtrnácti otěhotněla známá, se kterou jsem se kdysi dost bavila. Sakra, ve 14 letech? Porodila dva týdny po dodělání základní školy, na střední mohla rovnou zapomenout. Dalšich X slečen, které znám, které už se nebaví v klubech, ale kojí a po večerech chovaji mimčo, chodí s ním po bytě a utěšují ho, protože se prořezávají zoubky. Možná je to k ničemu, ale holky, měly bychom si všechny uvědomit, že nejsme, jako náctileté puberťačky stavěné na mateřství, a proto prosím, vždy si uvědomujte, co děláte, co se může stát a dávejte pozor. Myslím, že v 16-17 letech se z nás nemohou stat plnohodnotné matky, které by tomu dítku měly dat vše, co potřebuje a do toho ukojily naše touhy a zájmy, jako mladé slečny. Ano, ne každá je špatná matka, ale... copak je to v těch letech plánované? Možna tu budou komentáře a názory, které se mnou budou nesouhlasit, ALE! Dávejte na sebe pozor, přemýšlejte nad následky, protože to neovlivní jen váš život, ale spousty životů kolem vás. Rodiče, kamarády, blízke, otce dítěte (jo, já vím, je to i jeho chyba, ale když to řeknu hnusně, my jsme ty, co roztáhly)...

Nebudu tu moralizovat a neberte to tak, že bych měla něco proti takovým případům, já jsem ráda, že to miminko neskoncilo vysáté do nádobky, jen prosim... myslete nad tím, jaký život má to dítě s vámi a jaké by mělo s vámi za 10 let.

Jako další velmi důležiá věc, tam bylo poukázáno na matky/páry, které se roky snaží o děti. Taková kontrast, která v tom filmu nakonec dopadne dobře, ještě že tak!

Tady je ta nespravedlnost. Někdo dítě má, i když ho nechce, týrá ho, bije, trápí, žije v šílených podmínkách, nebo v rodině takto mladých, i když žijí lidé, kteří by se pro dítě rozkrájeli a jsou ukazkovými příklady dokonalých rodiču.

Sama kapitola je i pěstounská péče a osvojení v tomhle světě. Ano, bylo to tam také. Pár dostal dítě do péče a najednou bum a matka se najednou rozhodla, že vlastně to dítě chce. Copak je ta živá dušička jen kus oblečení, pár bot, které si můžete vyzkoušet, pak dát zpátky do regálu a nakonec se teda vratit s tím, že si ho teda vezmou? Je dobře, že ho chtěla zpět, ale copak to bude za matku, která da svého potomka pryč a pak si ho teda vezme nazpět. Hlava mi to nebere. Případy, kdy dají dítě do dětského domova a jednou za rok se za ním staví, nebo pošlou pohled a jak kdyby to dělali naschvál, protože takhle ten človíček nemůže potkat a vyrůstat v rodině, protože v našich státech to je v pořádku, takový zájem evidentně stačí. To, že to někdo nosil 9 měsíců v bříšku ještě neznamená, že to z něj automaticky dělá matku, rodiče.

Novorozenec, kojenec, batole, předškolák, školák, puberťák, adolescent, pořád to je člověk, ten samý, jako se narodí chudému, mladému, bohatému, hendikepovanému, měl by mít každý to, co si zaslouži. Lásku, porozumění, aby se o něj rodič zajímal, staral, opatroval ho. Určití by měli mít napsané na čele, že si nezaslouží mít dítě! Ale, o tom zase příště.
Pokud se chcete podivat, podivejte, je to. Nahrané to je na yt, určitě i na jiné stránce online. Je to opravdu krásný film. Podobný tomu je třeba i Juno, ale to je spíš takový lehce komediální, ne tak reálný.

- Jsem pro, aby mladé matky vychovávaly své děti, pokud jejich rodiče, jejich přítel i rodiče přítele, je ve všem podrželi a pomohli jim. Mít dítě, pokud se na ně každý vykašle a dítko opravdu střádá, tím nechci říkat, že i tak by se maminka nedokázala postarat, to raději ten potrat. A já jsem opravdu proti nim.
Když už, tak za určitých podmínek.


Co si myslíte o náctiletých maminkách?
Co si myslíte o dětech v dětských domovech, které nikdy nepoznají doma, protože jim to nase zákony nepovolují?
Videli jste film? Co si o něm myslite?
Previous
Next Post »
0 Komentar