Staré dobré časy blogování


Před pár dny jsem přemýšlela s jednou blogerkou o tom, jaké byly staré časy na blogu a říkala jsem si, že by nebylo špatné o tom napsat vzpomínací článek!


Jako první bych začala ESBÉČKAMA! Kdo měl blog v roce 2007-2011 (odhaduji), tak měl určitě na blogu tuhle skupinku spřátelených blogerek, od kterých jste dostávaly vytoužené komentíky, které stály dost za prd, ale měly jsme komentík!




Teď si určitě klepete na čelo, kdo tuto éru nezažil a říká si "Co to sakra s vámi bylo?", jenže to k nám prostě patřilo a všichni mi dají za pravdu, že to bylo super!

Jako další ujetou éru, která ale nebyla jen na blogu, ale věřím, že bude spoustu lidí, kteří tak psali i normálně (jo, třeba já, moje staré statusy na fb byly opravdu vydatné) a nějakým, do dnes nechápu jakým, způsobem, jsme prostě psali jak vadně smýšlející jedinci. Ale bylo to cool a bylo to hustý.
A myslím, že tohle je ještě slabý odvar například od "ThO jHe FaKt HusTýÝý!!! xDD x*" - ANO, kdo si nepamatuje, i tak hluboko vadně smýšlející jedinci existovali, nekecám!


Pixelky, třpytky, pohybující se animace, pixelky a obrázky, jo a abych nezapomněla, tak ještě pár třpytivých pohybujících se obrázků. Takhle vypadal blog u většiny blogerů, protože to bylo rozkošné, tak trochu nové a všichni to milovali!


SONB a SONF - to byla největší zábava na webu. Jak to fungovalo? Někdo založí "soutěž o nejlepší blog" nebo "soutež o nejelpší fotku" a ty později obíháš všechny blogy a píšeš jím komentáře typu:

A za tyhle super soutěže, byly i dost cool odměny! Měla jsem jich kotel a kdo neměla a nedal si je na blog, tak byl pěkně na nic a nebyl vůbec poplární.


Ale bacha na rozbroje!



Jako další super věc, bez které pravý bloger nemohl být, byly ANKETY! Všude, na všechno a pořád. "Jsi kluk nebo holka? Zahlásni." - "Máš rád čokoládu? Dej hlas v anketě!" - nebo klikačky, ty měl každý. A čím víc hlasů, tím lepší!


Dále bych určitě zmínila simíky. Všichni to milovali, všichni o tom psali, tvořily příběhy, žili tím, čtenáři to žrali a bylo to populární. Mně se to tak trochu vyhlo, protože jsem simíky poprvé hrála v 18 letech, což je o 7 let dýl, než to frčelo.
A když ne simíci, tak tu byly fan blogy, ale ultra fanatické fan blogy, které postovaly každou novou fotku a informaci! Populárnější blogy než cokoli jiného.

Nakonec bych jen shrnula to, že to byly zlatá léta, blogeři si museli projít vývojem a tím vším okolo, ráda na to vzpomínám a určitě nejsem sama, kdo takto začal. Starším blogerům připomenu starší časy, mladší obeznámím s tím, jak jsme začali my.

Přeji krásný den a krásný předvánoční čas. 

Previous
Next Post »
26 Komentar
avatar

Vzpomínám si na všechny tyhle časy, které byly i zábavné. Teda do doby, než mi začali lézt takovéto komentáře typu Sb, soutěží a reklam na nervy. HAh, ale opravdu to byla zlatá doba. Teď už je to o tom psaní a o tom, jak koho to opravdu zaujme. :-))))

Balas
avatar

Ono je vlastně dobře, že jsme si tím prošli, protože třeba já si myslím, že díky tomu jsem se postupně naučila a přišla na to, o čem to blogování doopravdy je. No a pak je to taky věkem, že. Prostě jsem byla ještě dítě a asi jsem si myslela, jak děsně jsem kůl.

U mě šlo teda ze začátku pouze o "esbénka" (bože, chce se mi z toho výrazu zvracet :D), která jsem ale stejně navštěvovala jen, když jsem chtěla a nikdy jsem se nezapisovala do zápisů - a světe div se, stejně jsem v sezamu vždy zůstala :D - a jednu dobu o psaní vElkÁ-mAlÁ pÍsmEna. Ostatní mě nějak minulo. Dnes už se tomu směju, ale někde hluboko se za sebe i za své staré blogy (které se ještě dají dohledat) fakt stydím. :D

Balas
avatar

Každý si tím musel projít. Dnešní doma má taky své mouchy, ale naštěstí je to už lepší. :)

Balas
avatar

To určitě, museli jsme tím projít, aby z nás bylo to, co je teď. :)
No jo, esbínka a affs, zlatý časy na jednu stranu, podpora blogů byla skvělá, teď už se to ani nevidí. :)
Taky jsem dohledala, čerpala jsem ze svého starého blogu a z mýc esbének. :D

Balas
avatar

Nádherně jsi to vystihla. Příjemná nostalgie a super článek:)
Life of a bookworm

Balas
avatar

Od těhle dob jsem na blogu nebyla a vrátila jsem se k němu minulý rok a musím přiznat, že je to docela změna :D Každopádně i tyhle časy byly super a určitě na ně budu i později vzpomínat :D

Balas
avatar

Já jsem se sice vrátila 4 roky zpátky, ale ta změna byla taky dost markantní a díky za ni. :D

Balas
avatar

Hihi, když si na to vzpomenu, musím se smát, protože jsem se opravdu ve všem našla :-D Člověk by nevěřil, jak se z takového bodu mohl dostat tam, kam se dostal teď... je to už tak 7 let, co jsem naposled hrála na SB a bleskovky a diplomky :-D A nemůžu zapomenou zmínit blogy celebrit, kam jsme dávali jejich photoshopy, milion jich :-D Ach, Staré dobré časy! :-)

Balas
avatar

Přesně tak to bylo, je to rozkošné vzpomínat na to. :) Jojo, v té době byly největší celebrity herci a zpěváci z disney channelu :D

Balas
avatar

Anooo! :D taková úžasná nostalgie, vytáhla jsi podle mě to nejlepší z nejlepšího :'D chybí mi časy, kdy mým jediným stresem bylo, že jsem nestihla "oběhnout" svoje SB! Diplomky... to jsem se cítila vždycky jako totální profík :DDD Souhlasím, bylo třeba si tím projít :D dost často svůj úplně první blog s těmihle blbůstkami ani nezmiňuji jen tak mezi lidmi :D protože by nemuseli pochopit, proč jsem postovala pixelky a pořádala nesmyslné soutěže :D :D parádní článek! :)

Balas
avatar

Přesně tak! Ne všichni by mohli pochopit, že jsme nebyli divní, ale že to byl nás vývoj. :D
Neboj, nejsi sama, taky to nikomu neříkám, ale takhle mezi blogery, to se může, protože kdo to prostě dělá už roky, tak to dělal taky. Bez výjimek. :D

Balas
avatar

omggggg, ja sa normalne hanbim za to, ze si tie casy este pamatam :D bolo to proste hrozne vtipne a v tej dobe silno kul :D

Balas
avatar

Ahh, tak to je silně nostalgický! Vlastně jsem o tom nikdy nijak zvlášť nepřemýšlela, ale je hrozně zajímavý, jak se ten blog "vyvíjel" a jak s ním tak nějak šel život a různý éry.. Všechno si pamatuju, achjo, byla to fakt sranda :D

Balas
avatar

Není za co se stydět, přeci fotbalista, když kopne do míče, tak to taky nebude hned dobře. A tímhle vším jsme vyvinuli celou tuhle naši blogovou sféru. :)

Balas
avatar

Úplně bych se na chvilku do té doby vrátila. Byli jsme malí, brali jsme to jak ozábavu a cool věc, ale zas na jednu stranu jsme si vytvořili tímhle tu nálapku "cože? ty píšeš blog? haha"
Bylo to fajn. :)

Balas
avatar

To jsem vůbec nevěděla, že něco takového bylo... ALE!
Ty PiXelKy jsou nááhodou MEga HUsTý!!! <3 papííík!!

xoxo, Lin

Balas
avatar

Skoro všetko čo píšeš som si zažila :D Bolo to celkom fajn, aj keď to, že by v tej dobe všetko žilo simsami nemôžem povedať, aspoň ja som na také blogy narazila len zriedka, alebo keď som ich vyslovene hľadala. Skôr to je asi o tom, v akých kruhoch sa človek pohyboval a čo ho zaujímalo :D
Diplomy za SBéčka apodobné srandy, niektoré boli perfektné a bavilo ma ich robiť, aj keď povedzme si úprimne, nejaké veldiela to nikdy neboli ani nebudú. Tie čo som však dostala sú stále uložené v počítači :D
A pixelky... preboha, tie mi neskutočne liezli na nervy, ale neskutočne. Strašne to spomaľovalo prehliadač, takže kým sa človek dostal na koniec stránky (a náhodou bolo ešte menu s pixelkami dlhšie ako článok/resp. stránka s textom) tak to bolo na mašľu. AspoŇ pre mňa :D

Balas
avatar

Jojo, jde o to, jak dlouho bloguješ a my, ti kteří blogují už třeba 8 let, moc dobře víme. :D

Balas
avatar

Asi, jde o to, do jakého kruhu lidí se dostaneš a myslím, že to je i teď. :)

Jop, pixelky byly řádný zlo pro tehdejší internet, ale já je zbožňovala! :D

Balas
avatar

Ahoj,
jo tohle mi hrozně chybí!

Poslední dobou se snažím znova psát blog... a dost bídně. Není to ono. Potom, co jsem musela zrušit blog, který jsem považovala za kvalitní, a pracovala jsem na něm dost dlouho... už psaní není ono.

Ano, a k tomu tohle!
Jsou to hrozné pitomosti, ale když si vzpomenu... dělala jsem lidem designy na blogy... a soutěžila v nějakých colorkovacích soutěžích, a měla spřátelené blogy, milion fotek a gifů v postranních sloupcích... každý měsíc měnila design blogu... měla super měnivou ikonku!! Na druhou stranu, touhle dobou byly asi moje články kvalitou... hodně naprd :D

Balas
avatar

To mě mrzí, že jsi musela zrušit svůj blog, já se svého držím už pár let (krom teda změny domény) a nechci o něj nikdy přijít. (no v nejbližších pár letech, co mě to bude bavit.)

Měla jsem to samý a cítila jsem se fakt cool, i když článek byl v podobě zkopírovaného obrázku nebo textu. :D

Balas
avatar

:D ja somt iez mala svoj blog, respektive svoje stranky, ked som mala 13-14 rokov (fuu to je davno :D) a popravde, som rada, ze dnes je to trosku na lepsej urovni. mam rada pekne uhladne blogy, ktore su prehladne, bez pozadi a podobnych rusivych elementov. samozrejme, aj obsah je dolezity. myslim, ze dnes je tolko blogerov, ze ak chce mat clovek uspesnost, je potrebne produkovat nieco, co dava zmysel. inak sa strati v tom mori blogov. Tiez si mylsim, ze dolezita je orginalita a s tym spojena tvorba VLASTNEHO OBSAHU a nie prevzateho :)

www.petitejardin.sk

Balas
avatar

Naprosto souhlasím se vším, co jsi psala. :) Originalita a chytlavé čtení pro čtenáře je rozhodně důležité. :)

Balas
avatar

Ach ty krásné staré časy! Občas se mi po nich stýská! Bylo moc fajn se takhle zase ohlédnout :))

Gabux

Balas
avatar

Byly to skvělý časy, ale to jsou i teď. Člověk prochází vývojem a nemůže se na něčem zaseknout napořád. :)

Balas