Pokus o Detox s Mačingovou

Minulý týden (sobota 21.1.) jsem si uvědomila, že takhle to úplně nejde a mám pouchých 29 dní do maturitního plesu a já s jistotou neobleču šaty! (Samozřejmě ozkoušeno a fakt ne!) Tak jsem se tak zajímala a spoustu lidí z mého okolí zkoušelo Detox podle Antonie Mačingové, díky kterému něco málo zhubli, odvodnili se a zbavili se toxinů (to samozřejmě píše Mačingová v knížce, jestli to tak fakt je, kdo ví). Říkala jsem si, co ztratím, do těch šatů se dostat potřebuju.

Šla jsem tedy nakoupit, naházela do košíku kupy zeleniny, ovoce, oříšků a připravila se na očistu, která mě čekala.

1. DEN
K snídani byla nastrouhaná mrkev s jablkem, dochucená medem, oříškami a rozinkami. To mám ráda, začínalo to dobře.
K obědu byla vařená brokolice s nízkotučným sýrem. Miluju brokolici, bylo to fajn. Hlad nebyl. Paráda.
K večeři byl salát z červené řepy s vajíčkem a to už bylo trochu horší. K smrti nesnáším červenou řepu, ale teda smíchaná se sterilizovanou mrkví a hráškem, kyselou okurkou a tím vajíčkem, které nejím, protože mi je potom špatně, to už byla očista. Myslela jsem, že to zvládnu, ale nakonec jsem byla bez večeře.
(Při hladu oříšky, sušené ovoce a co já vím, nebylo to na hlad, porce mohly být velké podle libosti, ale on ten hlad ani nebyl.)

Shrnula bych první den jako v pohodě.


2. DEN

K snídani bylo to samé, v pohodě.
K obědu byly fazolové lusky s nízkotučným sýrem. Mám ráda fazolky, nebyl problém.
K večeři byl opět salát z řepy. Už jsem se ani nepokoušela si ho dávat.

Druhý den, hlad ani nebyl, protože jsem veděla, že kdyby byl, musím si vzít salát.

3.DEN
K snídani totéž, jako předchozí dny. Už jsem se přemáhala, ale stále to tak nějak s chutí snědla.
K obědu byl salát z řepy, opět. Vzhledem k tomu, jak to bylo, tak jsem řekla, že salát ne a dala jsem si nastrouhanou mrkev s řepou dochucenou medem a oříšky. Ne, ani tak jsem řepu nepozřela.
K večeři byl mrknový perkelt (dušená mrkev, cibule, koření), s chutí jsem si ho dala. Pohoda.

Třetí den už byl takový náročnější, začínala jsem být unavená, bylo mi divně a nic se mi nechtělo.


4.DEN
K snídani překvapivě to samé. A když už po čtvrté jíte to samé, tak už to není s chutí, ale pěkným odporem.
K obědu byl perkel, který druhý den už nějak nebyl k pozřetí.
K večeři byla cuketa s bazalkou. Změna, bylo to super.

5.DEN
K snídani to samé. Nejradši bych vynechala, ale musela jsem!
K obědu měla být cuketa, ale v našem malém městě sehnat cuketu nebo lilek v zimě? Nic moc. Udělala jsem si brokolici. Dobrý.
K večeři byly fazolky.

Pátý den byl dobrý, ale byla jsem víc a víc unavená a bolela mě šíleně hlava a bylo mi stále tak divně.

6.DEN
Snídaně stejná.
Oběd brokolice... utrpení mít znovu brokolici, i když ji mám ráda.
K večeři jsem už však nezvádla udělat si fazolový lusky a vyprdla jsem se na nějakou téměř veganskou stravu (když pominu první dva dny trochu syra) a prostě jsem si musela dát maso. Udělala jsem si kuřecí pátek (přírodní jen s česnekem) a pečenou mrkev s celerem.

Po večeři jsem se cítila zase dobře.

7.DEN 
Už jsme stagnovala a přešla na prostě zdravou nízkokalorickou stravu, ale teda že bych si dala parkelt a řepu? Znovu fazole a brokolici? NE!

Další zelený týden s řepou nezvládnu.

Každopádně jsem si uvědomila, že moje prohlašování "Já moc maso nejím, nepotřebuju ho." - To je naprostá hovadina. V životě bych nepřešla na vegetariánský nebo dokonce veganský styl života. Maso je život.

Kdybych měla shrnout první týden podle detoxu Mačingové, tak já jsem to nezvládla. Chyběly mi tam sacharidy a bílkoviny. Živit se zeleninou, to asi není ono. Vydržet se to asi dá, ale já se dobře necítila a bylo mi jen hůř a hůř. Tohle období je vůči škole dost chaotický a mně absolutně mozek stávkoval. Dobře jsem se cítila jen proto, že jsem si stáhla žaludek nejezením, protože když jíte pořád to samé dokola a pomalu to nemá chut, e-e.
Podle mě tohle je směšné, určitě to nějakým způsobem tělo vyčistí, ale myslím, že to jde mnohem lepšími způsoby.  Pokud to někdo dělá primárně pro hubnutí, tak bych řekla, že by měl počítat s jojo efektem, pokud najednou přejde na normální jidlo (nemusí být primárně hned nezdravé).

Prdím na takovýhle detoxy a diety.

ALE ŠATY UŽ ZAPNU!

Co vy? Zkoušeli jste někdy tento detox? Jak jste ho zvládly
Previous
Next Post »
10 Komentar
avatar

uz len z opisu tej stravy mi bolo jasne, ze je to zase len nejaka hlupa dieta. saty si zapla asi prave preto, ze si sa mozno odvodnila alebo len rano fakt dobre vysrala, no po takomto niecom by som cakala fajny jojoefekt. ked hladujes, co aj pri tej brokolici so syrom muselo byt hladovanie, tvoje telo si zvykne, ze nedostane jest vzdy, ked chce a zacne si robit zasoby (priberat). takze na takejto strave sa urcite neda dlhodobo fungovat. toto nebola ani veganska strava, lebo vegani aj ked nejedia vyrobky zo zvierat, kompenzuju si to roznymi inymi vecami, napriklad ryzou, quinoou, bulgurom, pohankou, ale jest dva dni len zeleninu a trochu syru alebo vajca... no ja by som sa teda urcite detoxikovala, lebo by som sa cely tyzden neodlepila od hajzlovej misy. a len tak mimochodom, bolest hlavy a unava su prave priznakmi, ze tvoje telo sa detoxikuje a prave vtedy to netreba vzdavat. prve dni su vzdy v pohode a potom to zacne telo vnimat a takto prejavovat. takze ked uz by som videla, ze to ma nejaky efekt, tak by som neprestavala, ale urcite by som skusila sposob stravovania, na ktorom sa da dlhodobo fungovat a tvojmj telu nebude nic chybat. lebo toto by po dlhsej dobe bolo hladovanie, lebo by si nemala dost tuku a kedze by si nemala ani tuky a ani cukry, tvoje telo by si nemalo z coho tvorit energiu. takze uznavam, ze toto sa fakt jest neda, sme ludia, nie kraliky. taketo diety a knihy by som normalne zakazala vydavat.

Balas
avatar

Já vím, přesně to mi bylo jasné... akorát nevím, proč jsem do toho šla. Asi z tý vidiny, jak to je super a depky, že jsem se do šatů nedostala. Proto jsem to po 5 dnech vzdala s tím, že to fakt nemá cenu.

Já vím, že ta bolest hlavy z toho byla, nevím, jak ta únava, když 5 dní do sebe nedostaneš sacharidy, tuky ani bílkoviny. Každopádně jsem úplně na jiném jídle a čistím se úplně jiným způsobem. :)

Balas
avatar

koukám, že ty pocity mají lidi hodně podobný :DD já nikdy nic podobnýho nezkoušela, teda jednou jsem zkoušela jeden den pít jenom ovocný šťávy a bylo to fajn, ale jinak bych to nedala :D
ale hlavně, že šaty už seděj :D
a ano, maso je život!! :D

Balas
avatar

Fuj. Do tohoto bych teda nikdy nešla. Nikdy. Ale kamarád taťky jednou ročně dává detox vodou. Pije jen vodu. Pod dohledem lékařů. Vždy hodně zhubne a vyčistí tělo a pak pomaličku začíná zase jíst. Všechno pod dozorem. A nemá to jojo efekt a do doby co začal se cítí líp. Ale já bych to nedala :D

Gabux

Balas
avatar

Jo, tak denní-dvou denní detoxy mám vyzkoušený a je to fajn si oddychnout něčím takovým, ale tohle jsem dál nezvládala. :D Čekala jsme, kdy zezelenám. :D

Balas
avatar

Jak dlouho tu vodu pije? Já kolikrát zkoušela, že den nebo dva jsem pila jenom vodu a je to uričtě faajn navyčištění. :)

Balas
avatar

Měsíc? Nebo možná déle? Nevím úplně přesně :))

Balas
avatar

Wow, to si nedokazu predstavit, tak dlouho bez veskerych zivin.

Balas
avatar

Je dobře, že jste přišla k rozumu včas.
Ovšem floristická strava má přeci jen něco do sebe. Já si ji podle vzoru své dosavadní faunistické stravy představuji tak, že hlavním pokrmem je lístek salátu uprostřed talíře s oblohou, tvořenou plátkem ryby, plátkem kuřete, plátkem jehněte, plátkem prasete, plátkem krávy a aspoň dvěma ústřicemi nebo kouskem chobotnice. Mňam.
Milan

Balas