Syndrom CO KDYŽ SE TO BUDE HODIT?


Ležela jsem si tak v poklidu na posteli, když se na mě svalila kupa oblečení a knížek, které jsem měla na stolečku za postelí. V záplavě "bordelu", ze kterého jsem se nemohla za boha vyhrabat, jsem si řekla, že je se mnou a mým "to se bude hodit" a "do toho ještě zhubnu" už něco fakt špatně.

Pokud by existovalo nějaké léčené, určitě bych na něj i dobrovolně docházela, bohužel není a já se s tím musela vyrovnat sama. Vylezla jsem ze svého brlohu, ve kterém jsem stejně nedělala nic produktivního a řekla si "JDEME UKLIDIT SKŘÍŇ!"

Moje skříň je jedna velká mixka všeho. Nemám v pokoji zrovna moc místa, tak nemám ani pět skříní na to, abych všechno skladovala, a tak se sama sebe ptám "Proč, ty hloupá náno, všechno skladuješ?"
Párkrát jsem se nadechla a otevřela skříň, aniž bych přidržovala věci, které by na mě potencionálně mohly spadnout a jo, vyvalila se na mě lavina oblečení a já znovu byla celý zasypaná. Takhle teda ne. Na postel jsem vysypala všechno oblečení, které se ukrývalo ve vrchní skříni, potom otevřela spodní, kde byla další hora oblečení, co nenosím, ba i dokonce dva páry bot, které jsem si objednala na léto a nevytáhla je ani z krabice. Opět všechno letělo na jednu velkou hromadu. Uprostřed se skrývá jedna polička s věcmi do školy, jedna plná kosmetiky a jedna se vším. (Tipuji, že si teď říkáte "Co to je sakra za skříň, jak vypadá a proč má všechno společně?" Tak je to velká skříň, kde nahoře jsou velké police s dvířky na zavírání, dole je to samé a uprostřed jsou tři police, které nemají ochranu v podobě dveří.)

Takže si tu dáme tipů, jak potlačit našeho ducha "Fakt se ti to bude hodit! Nevyhazuj to!" a zbavit se opravdu nepotřebných věci.

Začneme nejprve s kosmetikou.

Pokud patříte mezi lidi, jako jsem já, tak se vám tam válí spousta vzorečků, které netušíte, kdy jste dostali, tudíž použití se vylučuje z důvodu, že by vám to mohlo rovnou sloupnout i kůži z obličeje. Co už je dlouho, vyhodit. (Ono klidně všechny, já mám vždycky milion vzorečků a nikdy je nepoužiju.)

Určitě se tam najde spousta věcí, na které jste nešáhli už roky. Různé krémy, peelingy, oleje, mastičky, balzámy a, tedy u mě, spousta řasenek. Našla jsem dobrých 15 řasenek, kde byly k použití dvě, zbytek byl už dávno vyschlý.
Nebo, jako já samozřejmě, máte spoustu kosmetiky, kde už je prostě na dně kapka nebo minimum produktu Vyhodit! Všechno! Zbytečný.

A pokud chcete pořádně provětrat vaši skládku, prostě vyhoďte všechno, co nepoužijete na denní líčení, večerní ani na žádnou akci.

Co se týče šperků.

Já toho mám mraky, ale nechci nic vyhazovat. Sice to použiju jednou za rok, ale svou příležitost si to najde. Každý řetízek, náramek, náhrdelník - nastrkejte postupně do pytlíčků, neudělá to bordel, žádný se vám nezamotá do sebe (a určitě každý známe, když roztrhneme řetízek jen proto, že se smotalo víc kusů dohromady a prostě už to nejde rozmotat), náušnice do krabiček - pokud mají svoji drahou polovičku, jinak vyhoďte, k ničemu, ona se ta druhá jen tak neobjeví, nepřijde z kufrem, že byla na dovolené.

A oblečení, to je poslední peklo...

Když už všechno leží někde na kupě, udělejte si místo na pět různých kup.

První - dávejte tam oblečení, které denně nosíte a vystřídají se na vás alespoň jednou měsíčně.
Druhá - sezónní věci. Já jsem člověk, co má ve skříni letní šaty, když je venku -15. Vzít pytel nebo prázdnou krabici, všechno tam naskládat a strčit pod postel, do kumbálu, kamkoli... místo se najde vždy.
Třetí - věci, kterých si nevšimnete, jak je rok dlouhý, ale z důvodu, že jsou to věci, které se normálně nenosí. Společenské oblečení, psaníčka, sportovní oblečení (když nejste vášnivý sportovec, tak si ho všimnete párkrát do roka, když vás někdo vytáhne první týden v lednu do fitka nebo před létem na spining). Opět - dejte do nějaké krabice a strčte ji na dno skříňě. Máte ji v dosahu a přesto nezavazí mezi normálníma věcma.
Čtvrtá - věci, kterých si nevšimnete, jak je rok dlouhý, ale z důvodu, že to prostě už nenosíte, nelíbí se vám to, nenarvete se do toho (protože můj další syndrom vy se mohl jmenovat "nedám to pryč, jednou do toho určitě zhubnu" - kalhoty ve skříni 4 roky a já mám ještě o velikost víc, než jsem měla v době, kdy jsem měla ty naivní představy, že stačí 3 kilča a vlezu se do nich pěkně). Naházet do pytle a podarovat blízkým, rodině, hodit do popelnice na oblečení pro charitu nebo prodat (vinted, bazárek, blešák...)
Pátá - věci, které se vyhodí. Trička, ze kterých jsou spíše už jen žmolky, roztrhané věci, flekaté, které už nepůjdou vyprat a podobně, prostě to, co už si na sebe neoblečeme.

Když jsem udělala tohle, ve skříni mi zbylo... odhadem tak 30 věcí dohromady + spousta oblečení na doma, na tábor, na grilovačku a podobný akce, kde prostě není problém chodit jak bezdomovec, protože tam se to vyžaduje.

Když jsem tohle všechno udělala, mohla jsem v klidu zavřít a otevřít skříň, nikde se neválelo oblečení, které nebylo kam nacpat a já pak šla s 5 pytli do popelnic.
Po takto radikální akci jsme se cítila mnohem lépe. Najednou jsem mohla volněji dýchat a pohybovat se v mém kamrlíku. 

Takže tak za půl roku si to zopakujeme znovu, protože se znám a zas toho budu mít všude až až moc.

Také trpíte tímto 'syndromem' a máte potřebu pořád všechno skladovat a říkat si, jak se to jednou bude hodit a jednou to použiju a jednou do toho určitě zhubnu. Blbost. Zbavte se toho. Nikdo to nepoužijete a než do toho zhubnete, budete si stejně chtít pořídit jiné a novější věci (nové tělo, nová image, nový život a tak podobně)

Tak zdar a sílu ke srovnání vašich věcí a neříkejte si "CO KDYŽ", je to to nejhorší, co můžete udělat.

Previous
Next Post »
24 Komentar
avatar

pekny clanok, uvitala by som fotku pred a po a mozno este aj ako vyzerala tvoja izba uprostred tohto procesu :D

Balas
avatar

Fotky mám, ale úplně jsem je nechtěla až takhle zveřejňovat, byla to špatná kvalita a je to ostuda. :D

Balas
avatar

Za půl roku si to zopakujeme znovu, to je přesný :D Já mám přesně ten samý syndrom a i když vyházím plný tašky, nahromadím zase jiný krámy. Jelikož se hodlám do pár měsíců přestěhovat, začala jsem už dávat pryč věci, co skutečně nepoužiji a už se těším, až budu doopravdy balit a vyházím toho tak ještě polovinu. Neříkám, že za půl roku to nenahromadím i v novém bytě, ale fakt se na tu čistku těším :D Hromádkový systém na oblečení je super, to zkusím příště!

Balas
avatar

Já to mám stejný, stěhuju se asi za 10 měsíců a do tý doby toho stihnu za mít tolik. Přitom - kde to sakra beru všechno? :D
Je to dobrá metoda, ušetříš čas tím "Jo x ne? Možná?" protože to pak uděláš s menšíma kupičkama a jde to líp. :D

Balas
avatar

PRESNE TENTO TÝŽDEŇ SOM TOTO ROBILA :D
1. chystáme zbierku šatstva, tak som chcela oddeliť to, ktoré podarujem a je v dobrom stave od toho, ktoré chcem skúsiť predať; a tieto som chcela oddeliť od "ani ako handru to už nevyužijem, von!"
2. už som nahodila oblečko na internet, nech sa predá, tak som rada.
3. ale sú veci, ktoré zase vôbec nemám a potrebujem. takto ale aspoň mám jasno v tom, čo, a podľa toho bude tento rok nakupovať :D

Balas
avatar

To já s oblečením chodím právě na charitu, mám to hlavně kousek od baráku. Proč nepomoct tomu, kdo to potřebuje, když já toho mám tolik. :)
Taky jsem zkoušela prodávat, ale nebaví mě to furt fotit a měřit a tak, tak to tam sice mám, ale neprodávám. :D
A já bych pořád potřebovala tolik věci, uuuá, už se to tu zas objevuje. :D

Balas
avatar

Toto sa mi stávalo, keď som bola mladšia. Dnes som zase schopná vyhodiť veci, ktoré ešte fakt budem potrebovať, a to len preto, že som ich nepoužila mesiac. :D Z malej bordelárky vyrástla perfekcionistka, ktorá nemá rada bordel. A tak mám dnes všetko v izbe upratané a vyčistené, zarovnané (nič nemôže byť na krivo) a navoňané. Občas mi rodina a priatelia medzi rečou povedia, že to už nie je zdravé. Nuž, ale ja som spokojná. :D Tiež by ma zaujímali tie fotky pred a po, bolo by to super. Skvelý článok, takýto som ešte na žiadnom blogu nečítala. Palec hore! :)
Zápisky jednej Alžbetky

Balas
avatar

Já doufám, že si z toho člověk neudělal obrázek, kde by byly kupy bordelu, špíny a podobně, tak to u mě zas nevypadalo. Spíš to bylo jako že mám moc věcí a málo místa, kam je uložit. :D Nebyla tam špína a smrad. :D Jen bych potřebovala větší skříň.
Díky za pěkný komentář. Jak jsem řekla, fotky mám, ale ve špatné kvalitě a až tolik tu snad ani odhalovat nechci, cítila jsem hanbu. :D

Balas
avatar

Takové čistky dělám taky minimálně dvakrát do roka. Mám problém hlavně s tím, že mám opravdu strašně moc šatstva z dřívějška - v mládí mi hodně nakupovali nebo jsem si toho hodně vyprosila, spoustu věcí jsem zdědila průběžně po mámě, která si vždycky něco koupila a hned z toho ztloustla... :D no prostě nasbírá se to. Hodně oblečení jsem už odnesla na charitu nebo prodala na vintedu, ale jsou věci, které se nehodí ani na jedno a mně se jim těžko říká ne. Člověk si musí stanovit nějaká pravidla a mít v tom systém. Například když nad něčím zlomím hůl, okamžitě se musím rozhodnout, co s tím, a podle toho to někam uložím. Zřídkakdy něco vyhodím ihned, spíš se snažím to dávat na charitu, ale k tomu se nedostanu moc často, takže takové věci skladuju ve sklepě a až když je toho dost a je příležitost, tak to odnesu. Existují na to kontejnery, ale nemám je zrovna poblíž.

Něco si nechávám pro případ, že z toho budu chtít něco udělat. Například vloni jsem byla na festivalu Junktown, kde bylo zapotřebí mít kostým v postapokalyptickém stylu a na to padlo docela dost starého oblečení.

A taky věci rotuju, nejen sezónně. Jsou i věci, které jsou mimo můj styl nebo barevnou představu, ale vím, že v tomhle jednou za pár let vždycky změním názor, takže je mám opět ve sklepě a už jsem takhle párkrát nějaké vrátila.

Je fantastický pocit udělat si v tom pořádek a existují spousty článků a videí o tom, jak si skříň zorganizovat, jakých pravidel se držet a podobně. Hlavně nesmíš mít pocit, že máš milion hadrů a nic na sebe, jak máš tenhle pocit, tak je na čase tu skříň fakt vytřídit :D

Balas
avatar

Děkuji za tvůj krásný komentář. :)

Jo, já jsem nechávala spoustu věcí na tábor, tam se toho zničí soustu a pořád vymýšlíme nějaký kostými, jenže letos nejedu a do příštího roku toho bude zase spoustu nahromaděno. :D
Tak mám hodně to, že teď se mi to nelíbí, ale za 2 roky to vytáhnu a kousek úplně miluju. :D

Já mám málo věcí a soustu toho, co na sebe, ale na tenhle kousek nemám náladu a tohle není pohodlný a tak, mám oblečení podle nálady. :D

Balas
avatar

Syndrom co když se to bude hodit je příšerná věc!! Už od mala s tím mám problém.. :D Dříve jsem si schraňovala různé obrázky a ústřižky s tím, že si třeba povedu deníček a tam to nalepím.. nebo si udělám spešl sešit, kam to všechno přilípnu - samozřejmě kde nic tu nic nebo jen chabý začátky. Tak to pokračovalo i dál u jiných věcí. A stále a pořád tímto syndromem trpím. Z nostalgie nechci vyhazovat věci z mého dětství. Říkám si, že některé blbosti třeba ještě využiji. Stejně tak si nechávám sešity i ze základky... nebo staré učebnice. Och.. nafackovat si!! :D
By the way.. já ti říkám, že do toho zhubnu a líbit se mi to bude! :D :D

Balas
avatar

Já taky. :D
Přesně! Plakáty a samolepky bych k tomu ještě přidala, měla jsem toho milion. :D
Já mám krabice se vzpomínkama a je toho spoustu, dokonce jsem si nechala perníčky, co mi udělali děti a je to už 5 let. :D

Balas
avatar

Toto prrežívam ori každých nákupoch, najmä keď vkročím napr. do Tigru, vždy tam objavím rôzne somariny a vždy si hovorím, čo ak to nejako využijem alebo budem potrebovať? A leží mi to v izbe až kým to nevyhodím. So šperkami to je klasika a o oblečení ani nehovorím, neviem skrátka odolať:D

Giveaway o balíček produktov v hodnote 100€

Balas
avatar

haha to presne poznám a ako matka stonásobne x :D

https://teenmumy.blogspot.sk/

Balas
avatar

Jo, přesně, nakupuju blbůstky, jak to je roztomilý a na něco to využiju, no nakonec to využiju ale na zaplnění koše. :D

Balas
avatar

Mám dva malé bratry a když přijdu do pokoje a začnu řádit, že maj všude bordel, tak mám chuť si vytrhat vlasy. :D

Balas
avatar

Ja si v skrini upratujem docela často. Zrazu sa pozriem že tých vecí je tam extrémne veľa a poviem si že toto takto ďalej nejde :D. Keď občas vidí mamina tie vrecia na chodbe tak pozerá na tie veci "ale veď je to ako nové! Veď to má len rok!" Naozaj nechcel plytvať peniazmi a len tak niečo vyhadzovať, ale radšej také niečo čo už nenosím darujem charite alebo sa popýtam kamarátok či nemajú o niečo také záujem. Kozmetiku skoro nepoužívam takže špirála, corector, linka a je to :D . Ale to oblečenie je niekedy hrôza. S vyhadzovaním vecí problém nemám, len s tým, že to vyhodím a predtým mi to niekto daroval. Nie som žiadna minimalistka (to rozhodne nie) ale posledné roky sa stále snažím udržiavať si skriňu v poriadku. Najväčšia sranda je keď maľujeme a chcem si obliecť niečo staré čo už nenosím a môže sa zašpiniť, lenže si spomeniem že nič také už doma nemám :D. Pekný článok, aj som sa pobavila a predovšetkým ma veľmi zaujal :) !

Balas
avatar

To jsem moc ráda, že jsem zaujala. :)
Já si skříň uklízím často, pořád něco dávám pryč, měním to, přesto mám pár kousků, které už tam mám pomalu roky, ale stále ty věci miluju. Čekám, kdy dostanu na charitě "pravidelný dodavatel", ale na co to mít ve skříni, když to nenosím. Ona totiž přijde mamka s něčím, teta, babička, něco se použít dá, něco ne, něco není můj styl, proto toho je tolik. (Jo a sekáče, ty jsou fajn, ty mám ráda :D) Mám to prostě jako ty, materialista nejsem kosmetiky taky tolik nepoužívám, jenže! mám milion krémů a olejíčků a tak, to dělá bordelu dost. :D

Balas
avatar

Já tímhle naštěstí netrpím. Příliš mnoho věcí mě prostě dusí a mám pocit, že nemůžu dýchat, takže se snažím toho mít co nejmíň (i tak toho mám ale hodně). Naneštěstí tím trpí moje máma. Máme všude po bytě její oblečení a bohužel nejen to. Má to tak se vším a prostě nic nevyhodí. Jediné, jak je v tom všem možné přežít je, že to tajně vyhazuju já. Zajimavé, že na některé věci nikdy nepřijde...
Sim in the Bubblegum

Balas
avatar

Já mám naštěstí to, že se postupně věcí zbavuju, abych jednou neskončila pod tím vším právě udušená. Každopádně pokud si člověk nevšimne toho, že mi někdo neco vyhodil, už je to fakt špatný a měl by se zamyslet.

Balas
avatar

Takhle si já schovávám šroubky, vruty, matky, klínky, kolečka, podložky, hřebíky, háčky, dráty a drátky, koncovky všech kabelů a kablíků a kabely a zbytky nástrojů a strojů a nářadí... je prostě třeba pořídit si větší dům.
Milan

Balas
avatar

Každý má něco, ale čeho je moc, toho je příliš a je potřeba to zredukovat. :D

Balas
avatar

Pro mě je velký generální úklid peklo, protože vím, žemám hodně věcí, které by se mohly hodit. A také vím, že když je vyhodím, tak si třeba při přípravách na halloweena, karneval nebo nějaké focení řeknu - no, jak by se mi teď hodilo...

INKA – lifestyle, focení, líčení, krása, DIY a novinky

Ráda bych tebe a tvé čtenářky pozvala na svou první letošní soutěž na téma „Jaro přichází“

Balas
avatar

A proto tu mám milion věí, i když a karnevaly nebo helloweeny nechodím. :D

Balas